donderdag 31 december 2015

2015/2016

Is 2015 geworden wat ik ervan verwacht had? Welke plannen ga ik maken voor 2016? Tijd voor mijn jaarlijkse traditie van terugblikken en vooruitkijken.

Persoonlijk
Op persoonlijk vlak was 2015 wat onrustiger dan gehoopt, met name het najaar. Onrust op het werk van Mrs Attorama, Sofietje die naar school ging en de verwachte spanningen rond Sinterklaas. Bij alle drie verwacht ik voor komend jaar meer gewenning en minder onrust dan afgelopen jaar. Op mijn eigen werk was 2015 het jaar van een buitenkansje en een onverwacht stapje vooruit; een stijgende lijn die ik in 2016 hoop voort te zetten.

Verhuizen
Daarnaast was 2015 natuurlijk het jaar van het grote besluit om te gaan verhuizen. Iets dat wij nooit voorzien hadden aan het begin van het jaar. 2016 Zal dus een jaar van ingrijpende veranderingen worden.

Bloggen/Schrijven
Met 351 berichten is mijn productie dit jaar nagenoeg gelijk gebleven aan die van afgelopen jaren. Wel is het aandeel foto's (zonder tekst) wat hoger gebleven dan ik voorzien had. Kortom, mijn streven voor 2015 – meer schrijfsels op dit blog – gaat moeiteloos door als mijn streven voor 2016. Nieuwe, vaste rubrieken helpen daarbij, zo heb ik ervaren. Wellicht dat ik dat mooi kan combineren met die andere ondergesneeuwde hobby waar ik afgelopen jaar niks mee gedaan heb: schrijven.

Hardlopen
Was 2015 een goed hardloopjaar? Ja en nee. Erg tevreden over de duomarathon in april en over mijn gebruikelijke hardlooprondjes waarbij ik mijn prestaties in de loop van het jaar aardig zag verbeteren… De twee andere wedstrijden die ik gepland had, gingen helaas niet door. De laatste vanwege mijn knie, waardoor ik al sinds begin november niet meer hardgelopen heb. Voor 2016 hoop ik in eerste instantie op herstel, het terugvinden van de vorm zal daarna pas moeten komen.

Wijn en spijs
Ten slotte was 2015 het jaar van de (her)ontdekte wijnhobby, waar ik graag een verder vervolg aan zou willen geven, al dan niet in combinatie met het uitproberen van nieuwe gerechten. De vervolgcursus SWEN-3 staat nog op het verlanglijstje, maar zeker met de verhuizing zal dat wel 2017 worden (op zijn vroegst).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!