zaterdag 3 januari 2015

2014/2015

Is 2014 geworden wat ik ervan verwacht had? En welke plannen zal ik eens maken voor 2015? Tijd voor mijn jaarlijkse traditie van terugblikken en vooruitkijken.

Persoonlijk
Twee kleine ukkepukken die al je tijd opslokken? Check. Precies conform verwachting. Weinig tot geen tijd voor jezelf? Check. Ook conform verwachting. Heel veel genieten van Puckie en Sofietje? Dubbelcheck! Persoonlijke zaken die daardoor versloffen? Check, helaas. Ik hoop op meer tijd daarvoor in het nieuwe jaar. Op werkgebied hoop ik dat 2015 rust brengt. De reorganisatie heeft vrijwel het gehele jaar in beslag genomen, inclusief alle voorbereidingen en alle nasleep. Dus wat dat betreft hoop ik dat het nieuwe jaar wat minder roerig zal zijn.

Bloggen
Met 349 berichten was mijn productie van 2014 nagenoeg gelijk aan die van 2013. Foto's voeren nog steeds de boventoon, maar ik heb wel getracht dit wat meer af te wisselen. Meer recensies, analyses, een vast wekelijks schrijfsel - een column? - lijken me een mooi streven om in 2015 verder te ontwikkelen. Over de nieuwe fotorubriek 'Straatbeeld' ben ik overigens erg tevreden. Vaste, wekelijkse rubrieken zijn blijkbaar goed voor mijn productie.

Schrijven
Tja, voor mijn schrijfhobby was 2014 geen al te best jaar. Ik ben niet verder gegaan met mijn boek of met de vier korte verhalen waar ik het een jaar geleden over had. Een kwestie van geen tijd (zie het kopje 'Persoonlijk') of geen inspiratie, maar vooral iets waar ik weinig tot geen prioriteit aan heb gegeven afgelopen jaar. Wellicht verbetert dat wat in 2015. Wel kwam ik laatst een stapeltje verhalen tegen die ik ergens halverwege 2004 (!) heb geschreven - waardeloze kwaliteit, maar toch - dus wie weet leveren die nog wat inspiratie op.

Hardlopen
Met drie wedstrijden en bijbehorende verbeteringen van persoonlijke records was 2014 een goed hardloopjaar. Die lijn hoop ik in 2015 voort te zetten. De inschrijving voor de duomarathon in april is al geregeld; de Schollebosloop in oktober lijkt me erg leuk om nog eens te doen. Maar verder vooral mijn gebruikelijke rondjes en tijden verbeteren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!