woensdag 21 augustus 2013

Als ik iets kan doen…

Ik geef het toe: zo was ik ook altijd. Als iemand wat ergs had meegemaakt, sloot ik gesprekken altijd af met "Als ik iets voor je kan doen, moet je het maar laten weten." Met de beste bedoelingen. Inmiddels weet ik dat je aan alleen de beste bedoelingen niet genoeg hebt. Aansluitend op het bericht van gisteren: bedoelingen zijn goed, maar acties zijn beter. Denk je aan iemand? Maak het zichtbaar.

Iemand die zegt dat hij of zij met je meeleeft, maar die je vervolgens maandenlang niet ziet. Daar heb je niet zoveel aan. Waar je wel wat aan hebt? Aan iemand die 'toevallig' in de buurt is en die spontaan op de stoep staat om koffie te drinken. Iemand die af en toe eens opbelt om te vragen hoe het met je gaat. Iemand die vraagt of je vanavond wil komen eten. Iemand die vraagt of je komend weekend wat te doen hebt. Iemand die je klusjes uit handen neemt zonder dat je daarom gevraagd had.

(Met mijn vaders sterfdag in aantocht heeft Attorama Blog deze week een wat zwaarder thema dan gebruikelijk. Ik moet even wat persoonlijke demonen kwijt.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!