woensdag 2 januari 2013

2012/2013

Een jaar geleden om deze tijd heb ik een paar goede voornemens geuit voor 2012. Eens kijken of ik mij daaraan gehouden heb. Heel veel genieten van ons kleine meisje is in ieder geval ruimschoots gelukt. Na anderhalve week kerstvakantie viel het werkzame leven vandaag weer zwaar.

Kritisch kijken naar welke dingen nog de moeite waard zijn heeft mij veel rust opgeleverd. Niet te geloven hoeveel leuker alles wordt als je stopt met dingen die je alleen maar negatieve energie opleveren. Mij minder druk maken over dingen waar ik toch niks aan kan doen, ligt in het verlengde hiervan. Hier heb ik nog een kleine slag te maken – maar velen met mij.

Met een kleine ukkepuk die veel van je tijd opslokt – niet dat je mij daarover hoort klagen overigens – lopen andere dingen helaas het gevaar te versloffen. Sommige vrienden heb ik helaas niet zo vaak gezien als ik had gewild. (Als u dit leest, u weet wel wie u bent.) Een goed voornemen voor 2013 is dan ook om hier wat meer aandacht aan te besteden.

Ik merk dat ik maar weinig aan schrijven ben toegekomen. Regelmatig heb ik ideeën voor nieuwe (korte) verhalen, voor aanvullingen op of verbeteringen van mijn manuscript, maar in de praktijk komt er amper een letter op papier. De Warnos-reeks vond ik een leuk experiment; daar zou ik graag een vervolg op maken. Hoog tijd om in het nieuwe jaar alle overbodige afleidingen te negeren en mijn focus weer wat meer op het schrijven te leggen. Dat brengt mij bij het volgende punt.

Bloggen is er ook een beetje bij ingeschoten. (Hoewel een gemiddelde van 28 berichten per maand wellicht anders doet vermoeden.) Helaas heb ik niet altijd tijd om op de momenten zelf iets te bloggen, maar pas achteraf. Dit leidt ertoe dat de berichtenstroom nog wel een goede tijdsweergave is, maar dat de blogposts helaas erg onregelmatig verschijnen. Daarmee zondig ik tegen de regels zoals ik die zelf altijd verkondigd heb. Bloggen verdient dus ook de nodige aandacht in 2013.

Kortom: genoeg te doen in het nieuwe jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!