dinsdag 14 augustus 2012

Warnos aan het Westermeer - Deel 5

Wat is het mysterie van kasteel Warnos aan het Westermeer? Vandaag: deel 5. Kijk hier voor het voorgaande deel.
---

Ik sla proviand in, bewapen mezelf met een zwaard, pijl en boog en de bijl die ik al eerder had gevonden en ik ga terug naar het eiland waar ik de ring gevonden heb. Ik installeer me op een beschutte plek op het eiland.

Je bivakkeert een paar dagen op het eiland, zonder iemand te zien. Je bent bijna door je proviand heen. Dan zie je in de verte een bootje richting het eiland komen. Geen soldaten, zo te zien. Je vermoed dat het de vissers uit het dorpje zijn. De vissers komen aan land en willen iets verstoppen onder de nepstruik. Als ze die optillen, zien ze dat er niets meer ligt. Ze reageren met verbazing, met woede en ze maken aanstalten om weer weg te gaan.

Wat doe je?
A) Je wacht tot de vissers vertrokken zijn en volgt ze.
B) Je maakt je aanwezigheid bekend, terwijl de vissers nog in de buurt zijn.
C) Iets anders: …


Ik volg de vissers. Zij zijn waarschijnlijk de daders, maar ik moet wel bewijzen hebben.

Je volgt de vissers op veilige afstand. Je ziet hoe ze aan land gaan bij hun dorpje, hun dorpsgenoten bij elkaar roepen en binnen korte tijd maakt iedereen aanstalten om het dorpje te verlaten. De vissers lijken het bos in te trekken. Even later is er niemand meer te zien in het dorpje.

Wat doe je?
A) Je volgt de vissers het bos in.
B) Je verkent het dorpje op zoek naar aanwijzingen voor de diefstal.
C) Iets anders: …


Ik volg de vissers het bos in.

Je komt aan land en loopt in de richting waar je de vissers het bos in zag trekken. Er loopt een heel smal paadje door het bos. (Als je de vissers hier net niet gezien had, zou het je niet zijn opgevallen.) Door het dikke gebladerte kun je hooguit 10 meter vooruit kijken. Al snel kom je bij een splitsing. Je kunt rechtdoor of rechtsaf. Je kunt de vissers niet meer zien, dus het wordt gokken welke kant ze op gelopen zijn.

Wat doe je?
A) Je gaat rechtdoor.
B) Je gaat rechtsaf.
C) Iets anders: …


Ik vind dit geen leuke keuze. Vooruit dan maar, ik ga rechtsaf.

Je loopt het smalle bospaadje verder af. Het is amper breed genoeg voor je. Na een tijdje zie je (en hoor je) geen spoor meer van de vissers. Verderop lijkt het pad iets breder te worden. Dan hoor je links van je ineens geluid. Stemmen. Getik op metaal. (Potten en pannen? Of zwaarden?)

Wat doe je?
A) Je vervolgt je weg over het bospaadje.
B) Je pakt je bijl uit je knapzak en hakt jezelf een weg naar het geluid toe.
C) Iets anders: …


Ik ga voor optie B.

Met een paar flinke uithalen weet je een behoorlijke bres te slaan in het dikke gebladerte. Sterker nog, het lijkt wel of er na de eerste paar takken een grote, open ruimte zit. Je wurmt je door de opening en verkent dit nieuwe gedeelte van het bos. Je komt aan de rand van een open veld, waar dezelfde soort huisjes staan als in het vissersdorpje. Je ziet een paar bewoners aan de overkant. Aan jouw kant kun je niemand zien.

Wat doe je?
A) Je gaat jouw kant van de huisjes verkennen; hopende dat niemand je ziet.
B) Je wacht veilig af vanuit je beschutte plek.
C) Je besluit langs de rand van de open plek te trekken; misschien kun je nog wat meer ontdekken.
D) Iets anders: …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!