zondag 17 juli 2011

Ongepubliceerd manuscript

De uitgeverij heeft van zich laten horen. Helaas was het niet het goede nieuws waar ik op hoopte: de uitgeverij gaat niet over tot publicatie van mijn manuscript. Geen nadere uitleg; het was de standaard afwijzingsbrief. Jammer, maar het zou natuurlijk ook wel heel erg snel gegaan zijn als de eerste versie van manuscript meteen een hit geworden zou zijn bij de eerste uitgeverij die ik benaderd had.

Ik heb dus een aantal opties:
1.) Mijn verhaal verbeteren. Ik heb intussen al een paar ideetjes voor verbeteringen. Je eigen verhaal een tijdje laten bezinken – een van de standaardtips voor beginnende schrijvers – blijkt dus wel degelijk een goed idee te zijn.
2.) Hetzelfde manuscript opsturen naar andere uitgeverijen. Misschien dat ik de huidige versie alvast kan opsturen en ondertussen aan verbeteringen werken. Dat komt dus neer op een flinke stapel papier en enveloppen inslaan.
3.) Uitgeverij 2.0: naar een website zoals Ten Pages en proberen online voldoende geïnteresseerden te bemachtigen.

Opties 1 en 2 kan ik tegelijkertijd gaan uitvoeren, maar optie 3 vind ik ook erg leuk om me eens in te verdiepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!